I samband med att vi hanterar din retur skapas det en återbetalning automatiskt via den betalningstransaktionen som är kopplad till ordern.
Har du betalat med direktbank, betal- eller kreditkort kommer återbetalning att göras till det konto eller kort som du använde vid ordertillfället. Inom 3–5 bankdagar efter att du har mottagit ditt returbevis på e-mail bör du kunna se att pengarna är återsatta.
Har du valt att betala med Klarnafaktura kommer vi meddela Klarna om din retur och du får en bekräftelse via e-mail från Klarna att fakturan är makulerad eller justerad med det returnerade beloppet om du har valt att behålla vissa varor.
Använde du presentkort som betalmedel återsätter vi motsvarande värde på ett nytt presentkort som skickas till dig via mail.
Är din order betald mot postförskott gör vi en manuell återbetalning. För att kunna göra det behöver vi uppgifter om bankens namn, clearing-nummer och det kontonummer du önskar att vi gör återbetalningen till. Du kan antingen skriva de uppgifterna på orderkvittot som du bifogar i paketet eller så går det bra att ringa vår kundservice för att lämna dessa uppgifter.
Om du har några frågor kring din retur eller återbetalning är du välkommen att höra av dig till vår Kundtjänst!