Börja med att kontrollera att du har fått ett returbevis från oss på din mail. Detta betyder att vi har hanterat din retur. Om du inte har mottagit ett returbevis, och det är mer än 10 dagar sedan du skickade din retur, kontakta gärna vår kundservice för vidare hjälp.
Om du har mottagit ditt returbevis, kontrollera då hur du betalade ordern.
Kortbetalning eller direktbetalning via bank:
Om du betalade med kort återbetalas du till samma kort, det är då viktigt att titta på rätt kort. Samma sak gäller om du betalade ordern med direktbetalning via bank, kontrollera vilket konto det drogs ifrån och leta efter återbetalningen på detta konto.
Beloppet bör vara åter på ditt kort/konto inom 5 bankdagar från det att du mottagit ditt returbevis. Det är olika hur olika banker redovisar återbetalningar. Vissa redovisar den på samma dag den kom in, vissa redovisar den på samma datum som beloppet ursprungligen drogs. Kika därför från köpedatum och framåt.
Kontakta vår kundservice om du inte kan hitta återbetalningen efter kontroller ovan, så hjälper vi dig.
Klarna:
I det fall du returnerat delar av ordern, men ännu inte betalat fakturan, ska din faktura ha justerats till ett nytt belopp inom något dygn efter det att du mottagit returbevis från oss. Om du har anmält retur till Klarna är det viktigt att du kontrollerar om beloppet har uppdaterats. Klarna får inte information om exakt vilka varor du har returnerat, de får information om vilket belopp som returnerats. Därför kan det vara så att varorna du returnerat står kvar på fakturan, men att det dragits av för returen på fakturans belopp. Om du ser att beloppet har uppdaterats, kan du öppna fakturan för betalning och betala den.
Ifall du redan har betalat fakturan till Klarna, oavsett om du har returnerat hela eller bara delar av din order, så är det Klarna som återbetalar dig till samma kort/konto du betalade fakturan från. Kontrollera vilket konto detta är och kolla efter återbetalningen på detta.
Presentkort:
Presentkortet kan ha hamnat i skräpposten, kika gärna i denna efter presentkortet om du inte hittar det i vanliga inkorgen. Om du inte hittar det är det bara att kontakta vår kundservice så skickar vi om det.