Du kan reklamera din vara i en av våra butiker om du har en nära, butikspersonalen kan möjligen göra en snabbare bedömning av reklamationen på plats. Det är viktigt att din produkt är nytvättad och rengjord innan du lämnar in den på reklamation, smutsiga produkter kan vi inte hantera eller skicka vidare för reparation.
Om du inte har en butik nära dig, kan du i stället vända dig till vår kundservice. Skicka då ett mejl till info@naturkompaniet.se med en utförlig beskrivning av felet och bifoga gärna bilder eller en kort film som visar felet. Sedan kommer kundservice att återkomma till dig med information om nästa steg.
Oavsett om reklamerar din vara i butik eller via kundservice, så vill vi oftast skicka produkten till vår leverantör av märket för en bedömning, och då kan man räkna med att vara utan produkten under en period. När vi sedan fått svar från leverantören kommer vi att återkomma till dig med besked och åtgärdsförslag. Normal hanteringstid för en reklamation är 2-4 veckor från det att vi mottagit produkten av dig, till dess att du har en färdig lösning (reparerad vara, ny vara eller pengarna tillbaka).