Om du bor i ett annat land kan du göra retur på din vara, men du står då för fraktkostnaden själv och ansvarar för paketet på dess väg till oss. Detta gäller oavsett om du köpt varan via vår webbshop eller i en av våra butiker. Observera att våra villkor för öppet köp måste vara uppfyllda.
Följ nedan steg för att returnera din vara:
- Produkten ska vara oanvänd, hel, i originalförpackning med hängtaggar kvar.
- Lägg produkten ihop med orderkvitto eller originalkvittot från butik i ett lämpligt emballage.
- Om varan är köpt i butik, lägg då också med en lapp med följande uppgifter: ditt fullständiga namn, din adress, ditt telefonnummer och din e-postadress.
- Förslut paketet väl och besök ditt närmaste postombud. Be dem skicka paketet till:
E-Handel Naturkompaniet
Brogatan 141, Port 1
894 35 Själevad
Spara inlämningskvittot du får från postombudet.
Vad händer sen?
Vid retur av webborder: när vi har mottagit ditt paket och hanterat din retur, så får du ett returbevis per mejl. Du återbetalas automatiskt på samma sätt som du betalade ordern.
Vid retur av vara köpt i fysisk butik: när vi har mottagit ditt paket så återkommer vi till dig per mail. I detta kommer vi efterfråga dina bankuppgifter för att kunna genomföra återbetalningen. Detta eftersom vi inte har någon koppling till butikerna kortterminaler eller kassasystem.